Tisdag
Tillbaka på firman och det blev en lite rörig dag med utdelning på flera postnummer och med morgontur. Skönt att få höra av en kund att han tyckte det var bra att jag var tillbaka. Därmed inte sagt att någon annan gjort ett dåligt eller mindre bra jobb.

Tidigare när jag handlade mat återfanns en liten överraskning bland hämtmaten. Ni vet en sådan där liten kaka till efterrätt eller vad man nu ska säga med en uppmaning. I min stod det att jag behöver bli bättre på att läsa mellan raderna ;-)

Någon kanske undrar hur återhämtningen är efter i lördags och då framför allt de skador jag ådrog mig. Att dunka ansiktet i styret och volta ner i asfalten är inget jag rekommenderar. Men jag har haft onormalt bra läkkött och känner mig bra. Visst någon tror säkert jag fått en käftsmäll med ögat, men det bjuder jag på.

Jag kan också berätta att drivkraften att komma tillbaka just nu känns stark. Men den här gången lovar jag ingenting för det finns saker vi inte kan påverka. Mina innersta funderingar och mål behåller jag för mig själv ...

Måndag
Det har varit full fart idag och sista semesterdagen. Har fixat nytt handfat till lägenheten och varit där hela dagen och ordnat en massa. Träffat elektrikern och det gick riktigt bra med allt. Skönt och en stor lättnad.

Har även varit i kontakt med Cykloteket angående cykeln och Länsförsäkringar som är mitt försäkringsbolag. Cykloteket kommer titta på hojen kommande måndag och därefter tala om vad som behöver göras och kostnadsförslag och sedan tar Länsförsäkringar ställning till det.

Jag träffade också mäklare Björn ikväll och efter vissa förhandlingar blev vi tillslut överens om arvode. Som minst 29 000:- och som mest 42 000:- om han lyckas sälja den för 225 000:- över utgångspris.

Ja, jag tror han kommer kränga den här lyan ganska lätt och lite komiskt att vi hade samma utgångspris och vi trodde också på ungefär samma slutpris.

Jag hade gärna sett ett par, tre visningar medan han istället ville satsa på en stor och samla så många som möjligt då. Han tyckte också jag skulle fixa lite mer möbler så mitt köksbord och stolar kommer dit samt lite andra saker. Han tyckte annars lägenheten var fräsch.

Ironman Kalmar 2017
- Vad var det som egentligen hände???
Efter ett år där mycket av fokus legat på annat håll och som tagit mängder med energi stod jag trots allt på startlinjen och bara det var kanske en seger. Min känsla var väl okej, men jag visste att löpningen skulle bli jobbig och den såg jag inte framemot.

Jag kan också meddela att jag nog inte varit så nervös på länge som just nu på grund av att jag visste att mina förberedelser varit dåliga med alldeles för få träningstimmar under hela året.

Jag vill också säga det att har man ett personbästa på 10.32 och genomfört fem Ironman betyder det inte jättemycket att bara ta sig runt på en okej tid utan du vill prestera på en för dig acceptabel nivå. Nu till själva tävlingen!

Simning 3 860 meter
Jag ställde mig i mitten av den stora gruppen som beräknade att simma på runt 1.20 som är medeltiden för en Ironman simning. Jag kände mig här väl förberedd och ganska lugn när jag kastar mig i vattnet runt klockan 07.10 och simningen som helhet är jag nöjd med. Det var några grader varmare i årets vatten vilket var behagligare i min tunna våtdräkt och lite mer vågor längst ut.

Jag noterade också att jag fick simma om en hel del deltagare vilket kanske inte är optimalt, men jag tror det gör marginellt på sluttiden, men till nästa gång blir det nog för mig att flytta fram i självseedningsgruppen eftersom en del överskattar sin simförmåga.

Min tid på simningen blev 1.19.14 vilket var tio sekunder snabbare än 2016!
T1 (växel mot cykel) 2.51 mot 2:57 ifjol!

Cykel
Jag börjar i vanlig ordning aggressivt på cykeln och det blir många att köra om.
Direkt när jag kommer över på Öland märker jag att det blåser mycket och det är inga positiva vindar. Vinden kommer snett emot och från sidan.

Jag tycker hela cyklingen på Öland i år var klart jobbigare mot fjolårets där vinden var minimal. På Ironman ska det vara 12 meter mellan cyklisterna vilket dem påpekar noggrant inför och på mötena, men det verkar numera nästan vara upp till det egna samvetet! Jag såg väldigt få motorcyklister som ska agera domare och kunna utdöma tidsstraff och även om det fanns domare så såg jag massor av tävlanden som drog fördel av att ligga för nära och det blir extra betydelsefullt ett blåsigt år som detta.

Man ska dock komma ihåg att det var rekordmånga cyklar incheckade i år och då blir det också väldigt trångt på banan så delvis beror det litegrann på arrangörerna själva.

Drygt 2 200 cyklar tror jag dem sade och varje startplats kostar drygt 5 000:- så det är väl i vanlig ordning pengar som styr.

När jag börjar närma mig Ölandsbron, så är min känsla ändå ganska okej. Det var någon som sade till mig under cyklingen att vi skulle ta en gren i taget och när jag började tänka på det så kändes det bättre! ;-)

På väg upp för bron blåser det extremt mycket och vinden kommer skoningslöst från sidan och emot oss. Jag ska precis börja ytterligare en omkörning i raden av alla andra (Jaja, det var dem som körde om mig också, men dem var färre ;-) när det händer det som inte får ske. Jag tittar ned för ett kort ögonblick och sedan smäller det bara, pang! Jag flyger ner med ansiktet i styret och voltar över styret. Clipsen på cykelskorna lossnar från pedalerna och jag dundrar rätt ner i asfalten.

Min cykel är helt fastkilad i en annan tävlandes flaskställ bakom sadeln. Jag tappar visiret från hjälmen och frågar vad som hände och han sade att han fick något i sitt framhjul och att det tog tvärstopp för honom. Jag hann inte reagera och har efteråt funderat på om det var mitt fel eller om jag kunde gjort något annorlunda. Jag har kommit fram till att jag bara hade förbannat otur och troligen inte hade hunnit göra något ändå då vi var så nära varandra. Jag hade trots allt tur och det hade kunnat gå mycket värre. Mina blåmärken kommer läka och förhoppningsvis får jag ersättning för skadorna på cykeln.

Jag uppskattar att jag höll en fart på ca 25 km/h när jag kraschar och det var som tur uppför i motvind. Som mest var jag uppe i 60 km/h och medelsnittet vid olyckan var strax under 35.

I samband med olyckan får jag punktering på framhjulet och jag såg även senare att även däcket är skadat. Bromshandtaget på styret blev böjt och ena tempopinnen hamnade i fel läge.

Jag funderar ett tag på att försöka fullfölja ändå, men det känns inte säkert att cykla och jag var omtöcknad. Det känns samtidigt ovärdigt. Jag får inte upp någon fart på cykeln och beslutar att bryta.

Att rulla ner på Ängöleden i centrala Kalmar där den största cykelpubliken finns och troligtvis flera tusen åskådare med svansen mellan benen var ingen rolig upplevelse kan jag lova. Jag fortsätter genom huvudrondellen på väg mot växlingsområdet där det är tjockt med folk och ett öron bedårande liv och som applåderar. De första proffsen har redan börjat anlända och jag vet inte vad alla tror, men jag hoppas dem såg en amatör som skulle bryta så man inte gjorde någon besviken! (haha)

Värt att nämna. Även om jag höll snarlika tider mot fjolåret. Dock lite sämre cykelfart (uppskattning 5.20 till T2 kanske?) är det högst sannolikt att jag fått problem på löpningen. Jag hade bestämt att inte springa med klocka utan bara på känsla, men jag är tveksam till om totaltiden hade blivit bättre än 11.30. Men som sagt det är skit samma och historia nu.

Framtiden?
Ja, jag vill inte sluta så här och resten får ni räkna ut själva. Mot drömmars mål ...

Det kommer inte bli lätt, men ...
När jag drog igång min träning på allvar för ungefär 1,5 månad sedan kändes det som jag inte skulle komma till start i Kalmar och än mindre gå i mål.

Idag känns det annorlunda även om formen är osäker och att jag inte har några tävlingar att luta mig emot. Men! Jag har fått tillbaka sugen och jag bygger för framtiden och nästa år; då jävlar! Det sjuka är att jag redan börjat tänka på Ironman 2018.

Tre matlådor fixade och lika många smoothie till Ironman

Jag har under den här tiden med träningen börjat äta mer nyttigt och har t.ex. skippat godis och fikabröd. Även om jag har tränat rekordlite i år, så är ändå ambitionen att jag kommer kriga i Kalmar och jag kommer göra mitt bästa.

Vi ska också ha i åtanke inför lördagen att jag kommer helt utan brickpass (cykel-löpning direkt efter varandra), ett cykelpass över 10 mil i år och det längsta jag sprungit är 22 km. Det är verkligen inte mycket att hänga i granen, men det är min verklighet.

Min plan inför lördagen
Simning. Kommer spara benen och bara simma med överkroppen. Hoppas på en tid runt 1.25 och i år ska jag inte missa att värma upp och ha vattenflaska med mig

Cykel
Här kommer det troligen bli åka av och det finns risk att jag kommer gå över gränsen. Jag måste i år också tänka på att dricka mycket mera! Det är väldigt svårt att sia om någon tid beroende på väder och vind, men jag säger väl 5.10-5.20 då och hoppas det inte blåser alldeles för mycket.

Löpning
Oj! Här blir den verkligt stora utmaningen för mig tror jag. Kanske ska jag börja med 5.45 tempo eller kommer jag dras med av publiken i början och springa fortare? Jag hoppas jag tänker med huvudet och öppnar lugnt annars är nog risken överhängande att jag kommer möta den berömda väggen.

Tiden är jättesvår att förutspå och jag hoppas också kroppen håller! Men en tid bra mycket över fyra timmar är att vänta ...

Följ mig på lördag på ironman.com genom att klicka på den röda "EVENT COVERAGE" hälsar dem i nyhetsbrevet.

Ironman hos --> Barometern

Beräkna cykelfart --> här

Löparkalkylator --> här

Onsdag
Det är mycket nu! Imorgon klockan 09.00 blir jag hämtad för avfärd till Kalmar. Jag återkommer till Ironman om jag hinner!

Jag har krigat på stenhårt i lägenheten och idag bar vi upp den 70 kilo tunga spisen.

Jag börjar bli hyfsat klar, men det har varit otroligt jobbigt och slitsamt och jag har varit på Härnevigatan i princip varje dag under min semester. Någon dag t.o.m. dubbla pass!

Att vara storrökare och röka inomhus är inget jag rekommenderar någon att göra för lukten är mycket svår att få bort. Nikotinet och doften sätter sig i allt och om det är det som gjort att jag uppvisat täppt näsa och nysit ovanligt mycket vet jag inte. Men idag blev jag tvungen att åka till Apoteket för att köpa Mommox, nässpray. Jag har annars aldrig några allergibesvär.

I lägenheten just nu finns ett 20-tal tavlor som inte är uppsatta än, två mattor, massor av blommor (även på balkongen i form av balkonglådor), fina taklampor med bra ljus, ljuslyktor m.m. Som sagt jag lämnar inget åt slumpen och jag har släpat dit och burit upp saker både från min lägenhet och från stugan i Bubbarsbo.

Allt har väl gått relativt bra hittills, men det har varit mycket att göra och jag har hittills från egen ficka pröjsat ungefär 25-30 000:-

På måndag kommer också mäklaren Björn från Svensk fastighetsförmedling som jag är kompis med till lägenheten för ett två timmar lågt möte där vi kommer gå igenom upplägget. Observera dock att fotografering kommer dröja säkert ytterligare minst en vecka ...

Måndag morgon
Ska lämna in min "Trek speed concept 7.5" nu på morgonen hos Cykloteket för service inför helgens Ironman. Fortsätter därefter med renoveringen i lägenheten och det går framåt!

Fredag
Laddar för att strax åka ut till stugan. Klockan är strax 18.00 och idag har jag inte renoverat någonting, men väl simmat och cyklat! Det blev ca 95 km cykel och 2,5 km simning.

Det blir övernattning i stugan och troligtvis åker jag hem på lördag kväll ...

Video ovan från hela cykelbanan på Öland ifjol.
Notera att det var närmast perfekta förhållanden för att cykla fort! Det var ingen vind att tala och lagom varmt.

Många av cyklisterna ligger för nära varandra om man läser regelboken, men det beror till viss del på att det är så många tävlande. Men fusk förekommer och straff utdelas.

Jag tycker också många tävlande cyklar alldeles för upprätt även om det inte blåste. För att orka ligga i tempoställning och cykla så aerodynamiskt som möjligt behöver du träna mycket på just det. Här måste du våga att trycka ner huvudet och hålla in armarna.

PS. Flera som tränat Ölandsbanan i sommar har vittnat om väldigt blåsiga pass på Öland! Hur det blir den 19:e augusti återstår att se DS.

Det var välbehövligt med vila i söndags. Jag tog istället cykeln i regnet och hojade till lägenheten på Norra Skiljebo. Två dagar i rad har jag suttit på balkongen och beundrat utsikten och den fina trallen samtidigt som jag ätit kall matlåda bestående av lax, pasta och grönsaker.

Igår dock bilen eftersom jag simmade i Vad innan. Jag var helt själv där till en början och inte en kotte syntes till. 750x100 meter grop helt för mig själv!

Simningen är konstig tycker jag och det handlar nästan enbart om teknik och jag får inte riktigt till det. Jag kollar tiden och är inte nöjd. Det går inte fortare för att du tar i mer. De få pass som är kvar tänker jag testa lite saker på för att eventuellt tjäna lite tid. Då kan det också vara bättre att simma på bredden av gropen och kolla tiden vid flera tillfällen.

Foton från vändpunkten

Igår när jag cyklade på tempocykeln till Västerfärnebo noterade jag att det blev en mara dit och jag insåg att springa 42 195 meter är lååångt! (haha)

Det finns väl en oskriven regel bland cyklister som tävlar att inte använda tempohjälmar när man tränar, men jag valde ändå att köra med min Catlike hjälm med visir. Allt du ska tävla med ska du också använda på träning någon gång så du vet. Jag har såklart använt hjälmen tidigare år, men inte tävlat med den tror jag.

Tempohjälmen ventilerar inte lika bra och jag är bra på att svettas, men om det inte skulle bli jättevarmt kommer jag nog köra med den i Kalmar. Hade i fjol en blandhjälm av tempo/landsväg vid namn och modell "Giro air attack shield".

Har som sagt fortsatt med renoveringen och även hjälpt till med rensning i källaren.

Idag ska morsan följa med till BRF Skogslyckan expedition eftersom nya nycklar (cylinderlåsbyte) kommer ske i bostadsrättsföreningen inom kort. Jag ska även lämna in mina kvitton för uttag av inre reparationsfond.

Vi kommer sedan fortsätta i källaren och jag kommer hjälpa till med att köra saker till henne på Resmilan. Hon har varit mycket duktig på att rensa och har skänkt bort mycket och även skickat till Sellpy.se som säljer på Tradera. Sök på Gudrun Sjödén så får ni se!

Söndag
Idag blir det vilodag från träning. Jag känner mig trött och det finns förkylningstendenser. Fick problem med luftvägarna (näsan) efter simningen och cyklingen som delvis gjordes i regn.

Jag har nu fått svar från min elektriker. Jag kommer få hjälp, men det kommer dröja ett tag och det blir efter Kalmar. Jag har beställt spisen en Electrolux 70 cm och 230 volt från Elgiganten och den kommer leverans till Härnevigatan onsdag 16:e augusti mellan klockan 13.00-17.00.

Jag köpte ingen uppbärning utan det får jag lösa tillsammans med någon. Jag hoppas verkligen spisen kommer då eftersom jag dagen efter åker till Kalmar. Veckan därefter är jobb på posten och blir det troligtvis den tuffaste någonsin med Mio, Ikea, Biltema och jultidningar. VT är tillbaka på onsdag och reklamen kommer vara riktigt tjock!

Lite kuriosa. När jag köpte vitvarorna från Elgiganten till stugan, strulade leveransen. När grannen hörde att jag beställt därifrån varnade han mig eftersom de också hade haft stora problem. När jag hörde det kom jag på att jag också hade haft problem med Elgiganten när jag beställde till Skogsvägen för tio år sedan ;-)

Jag brukar aldrig göra samma misstag igen (haha), skämt åsido men det handlar också om priset. Det finns inte jättemycket att välja på som är 70 cm, 230 volt och med ett bra pris. Jag behöver tänka på ekonomin också och så får jag hoppas på det bästa

Lördag
Simning i Vad på förmiddagen och därefter hem till min lägenhet och sedan omgående ta mountainbiken till Borgåsund. Regnet kom jag inte undan ;-)

Jag blev försenad och missade starten med 30 minuter och funktionärerna trodde först jag var förste tävlande att komma på cykeln innan växlingen mot löpningen, men sedan tyckte dem det gick lite väl sakta (haha).
Jag hade också reflexväst och hjälm precis som de tävlande, men jag saknade dock nummer på min väst ;-)

Jag hann berätta att jag kört två gånger tidigare, men nu enbart var åskådare.

Han som vann (nr 1) ledde tydligen från start till mål och vinnartiden var strax över 50 minuter. Uppenbarligen är det 300 meter simning som gäller, sedan 17 km cykel och 5 km löpning.

I år var det klart färre deltagare mot normalt. Jag tippar på runt 20 startande.
Den här triathlontävlingen har gått sedan 1989 (!) och det torde vara den äldsta triathlontävlingen som fortfarande äger rum i Sverige.

Massor av bilder och information finns här på KFUM Fredens FB-sida --> här

Järnmannen i Kalmar - Den första i Sverige på distansen ...

Foto från morsans gamla kök 4:e augusti

Fredag
Idag kom vitvarorna som två starka killar från Björkmans bar upp.
Jag har inte hunnit funktionstestat dem ännu, men de ska väl fungera hoppas jag.
Jag fick börja med att packa upp och hänga om dörren till frysen som självklart står till vänster på fotot

De andra rummen är väl inte så mycket att visa. Dem är vitmålade om man säger så och ganska tråkiga samt sterila för närvarande. Jag har inte hunnit sätta upp några tavlor eller börjat inreda.

Jag har fortfarande kvar garderoberna och det kommer ta flera dagar och kanske en hel vecka. Det ska spacklas invändigt, målas med grundfärg på träet och sedan ska alla springor och mellanrum tätas med latexfog. Som sagt jag gör det grundligt och noga och gör bedömningen att vi kommer tjäna på det. Klart som f-n att folk kommer öppna garderoberna och eftersom de kommer vara tomma, så syns alla skavanker ännu mer. Betänk också att inget är gjort där sedan kåken byggdes runt år 1960.

Idag kom också morsan över och tittade. Vi gick igenom alla saker som finns kvar och det är ganska mycket om jag säger så. Skulle kunna fylla ett rum med bara prylar. I källaren har hon hyrt ett soprum extra, sedan finns ett stort förråd och matkällare.

Imorgon är det KFUM Fredens traditionella Triathlon i Borgåsund --> här
Tävlingen startar klockan 13.00 och jag tänkte väl åka dit och titta. Jag har varit med och kört två gånger tidigare.

Sträckan är 200 meter simning, 27 (?) km cykel och 5 km löpning. Det brukar vara många nybörjare med, men också några som är bra. Självklart vore det säkert bra för mig att köra, men jag är väl ganska nedtränad nu (haha).

Hade ett besök på Ikea igår. Jag handlade framför allt taklampor som behövs inför fotografering och visning. Som sagt det är en hel del att tänka på, så det blir så bra som möjligt.

Jag har ju varit intresserad av inredning och bostadsmarknaden länge och tycker det hänt väldigt mycket på 2000-talet. Vad som var häftigt, exklusivt och snyggt i början är idag mer eller mindre standard.

Jag tror också och har sagt det länge att dem borde börja bygga billigare, mindre och med lägre standard. Jag tror små lägenheter i Västerås ytterområden vore bra när dem snart exploaterat allt centralt.

Alla nyproducerade kan inte ligga i centrum eller efter vattnet och kosta från två miljoner och uppåt. Jag tror den höga standarden och prisnivån i sig kan tala för en bostadsbubbla och att det kommer krascha när omvärlden gör halt och när räntorna stiger. Vi i Sverige påverkas mycket mer än vad vi tror om vad som händer i t.ex. USA, Kina och Europa.

Hittade en villa nu på morgonen som är lite av min stil i Falkenberg --> här.
Strunta i inredningen nu! Men jag gillar att den är arkitektritad och enplansvilla. Gillar också den stora terrassen och trallen. Gärna stora fönsterpartier för mycket ljus och utsikt. Det vitmålade taket får också tummen upp! Givetvis finns öppen spis, men färgen utomhus i brun och svart anser jag som för mörk och dyster. Byt!

Onsdag
Tog säsongens längsta cykelpass då jag hojade till Karbenning kyrka och tillbaka. Totalt blev det väl 120 km, men betänk att jag i fjol redan i maj gjorde det här passet ;-)

Till vänster om mig mot Karbenning och Norberg härjade den stora skogsbranden för tre år sedan. Jag kunde skymta en massa brännskadade träd.

Gjorde ett snabbt stopp vid kyrkan och då ringde morsan. Hon tycker jag måste lugna ner mig och sade i din ålder dessutom. Jag vet inte om hon tycker jag börjar bli gammal och att jag hellre borde läsa tidningen och titta på TV. Just nu går det jättebra mellan oss och det är skönt. Hon har sagt ifrån all hjälp på Resmilan eftersom hon tyckte det blev för dyrt. Hon fixar allt själv numera och har inte längre ont i benet. Jag tycker det är bra att hon försöker stå på egna ben och jag hjälper självklart till med vissa saker.

När jag tittade ut från sovrumsfönstret på morgonen tyckte jag det såg ut som mycket svaga vindar och jag förväntade mig en enkel resa, men det blev precis tvärtom!

När du cyklar har du alltid ett luftmotstånd att kämpa emot och ju fortare du kör desto mer påtagligt blir det. Nästan alltid blåser det från något håll och ute på landet på de öppna fälten och gärderna blir det än mer kännbart.

Det var ett mycket konstigt pass igår eftersom jag uppskattar att jag hade dåliga vindar i 85-90 procent av sträckan. Så extremt brukar det aldrig vara! Ett tag blir jag så förbannad att jag bara skriker rätt ut! Det går för tungt och det går för sakta. Jag kör under 30 km/h och snittet imponerar ingenstans.

Jag har åkt ca 10 mil när jag möter en kvinna troligtvis från Sala triathlon på tempocykel. Hon har medvind och nedförsbacke och jag är trött, förbannad och har motsatsen ...

Tisdag
Efter simningen och hemkomsten bar det senare av till stugan.
Förresten hörde jag en granne där prata i Radio Västmanland i måndags när jag renoverade. Han som blev intervjuad var jättebra kompis med morfar och under intervjun --> här berättade han bland annat var namnet "Bubbarsbo" kom ifrån. Nytt för mig och reporten tyckte namnet var både charmigt och annorlunda.

För mig blev det gräsklippning, trimning, vattna blommor, rensa ogräs etc. innan jag fem timmar senare åkte hemåt med en bil med diverse saker som jag nu behöver på annat håll.

Väl i Västerås hann jag sedan med Skälby, Vetterslund, renoveringslägenheten och morsan innan jag var hemma hos mig klockan 21.30. En händelserik dag minst sagt.

Startlista IRONMAN Kalmar 2017 (uppdaterad 1 Aug 2017)
Nu är herrproffsen med. Se alla deltagare --> här
Jag har startnummer 330 då jag uppnått "AWA Bronze"

Tisdag
Ja, det har varit fullt upp de senaste dagarna.
Igår hade jag våtdräktspremiär i Vad och det kändes bra. Nu i dag efter 10.00 i det fina vädret blir det ytterligare en tur dit med två kompisar, men de kommer inte simma på sin höjda bada. Kul att få lite sällskap och idag siktar jag på två vändor som är lika med 3 000 meter.

Jag kommer nu till Ironman köra flera vändor i Vad och det är nog bra att samla på sig flera 3 000 meters pass.

Simning består till 90 procent av teknik och jag hoppas med det här att inte behöva tappa så mycket mot tiden mot ifjol. Sedan kommer väl dagsform, vågor, strömmar etc. spela roll på tävlingsdagen, men jag vill i alla fall simma under 1.25.

Cykel
Jag har faktiskt kört ganska många pass och de har varit på mestadels 4-9 mil. Dem låter kanske korta, men jag har kört mycket fart, intervaller, backar, teknik (det är oerhört viktigt att sitta bra på tempocykeln). Jag kommer såklart hinna med något pass på 12-13 mil också, men Kalmar banan är flack och snabb och jag räknar med att cyklingen kommer gå bra i Kalmar. Det känns som att jag utvecklats på cykeln och det är nog min bästa gren för närvarande.

Löpning
Här har jag väl mest oro. Det kommer bli tufft! Det ligger inte i min natur att cykla lugnt och jag kommer trycka på där. Det kan såklart få negativ inverkan på löpningen, men jag hoppas börja väldigt lugnt och så får vi hoppas på det bästa.

Jag har nu tränat mestadels löppass på 15-22 km och för mig gäller det att få mängden. Det kommer bli något ännu längre pass på runt 30 km till Kalmar och här är farten oviktig.

Lägenheten
Jag har krigat på varje dag och det går framåt. Det har tagit längre tid med elementen än vad jag trodde. Jag målar såklart även bakom eftersom det kanske inte blivit gjort sedan det byggdes!

Sedan är det mycket små saker som tar tid. Tyvärr, har också badrumsarmaturen pajat! Den var dålig redan tidigare med glappt lysrör och hela enheten måste bytas. Även om jag kan, så får man väl inte byta och installera i badrum utan här krävs en behörig elektriker. Samma sak gäller spisen och jag har tagit kontakt med en elektriker, men inte fått svar.